Naam:
Foto’s:
506
Video’s:

Over ons

De provincie Rakai is een arme regio in het zuiden van Oeganda. De Aidsproblematiek is in de jaren 80 ontstaan en 80% van de kinderen zijn getroffen door deze ziekte. Veel kinderen groeien op zonder hun ouders. In sommige gevallen kunnen opa en oma de zorg op zich nemen. Maar er zijn ook veel gezinnen, waarbij een kind het hoofd van het gezin is. De Uganda Childs Care Foundation biedt deze kinderen concrete steun in de vorm van een schoolgebouw en kindsponsoring.

Door de kindsponsoring krijgen de sponsorkinderen onderwijs en iedere dag een warme maaltijd op school. Bij ziekte is er aandacht en medische verzorging en de weeskinderen kunnen op school wonen. Maar ook de omstandigheden thuis moeten veranderd worden, want daar heerst nog steeds de armoe en de ziekte Aids.

Eén van de projecten die van start is gegaan om deze families te helpen is het koffieproject. Dit project in Rakai wordt gesponsord door Fortune hot drinks.

Over onze reis

Op donderdag 30 mei vertrekken we met 8 man naar Oeganda om met eigen ogen de voortgang van het koffieproject te gaan bekijken en kennis te maken met de koffieboeren. We gaan de boeren helpen met oogsten, we gaan onze ervaringen delen en gaan zien wat het effect is van de ondersteuning in de gezinnen van de koffieboeren mede dankzij de steun van Fortune hot drinks.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: